علم الله

بایگانی

حکومتى بى ارزش تر از کفش وصله دار

چهارشنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۲:۳۵ ب.ظ

على علیه السلام با سپاهیان اسلام براى سرکوبى پیمان شکنان به سوى بصره حرکت مى کردند. در نزدیکى بصره به محل (ذى قار) رسیدند. در آنجا براى رفع خستگى و آماده سازى سپاه توقف نمودند. عبد الله بن عباس ‍ مى گوید:
من در آنجا به حضور امیر المومنین على رسیدم ، دیدم (رئیس مسلمانان ، فرمانده کل قوا) خود کفش خویش را وصله مى زند.
حضرت روى به من کرد و فرمود:
ابن عباس ! این کفش چه قدر مى ارزد؟ قیمت آن چه قدر است ؟
گفتم :
ارزشى ندارد.
فرمود:
سوگند به خدا! همین کفش بى ارزش از ریاست و حکومت شما براى من محبوب تر است . مگر این که بتوانم با این حکومت و ریاست حق را زنده کنم و باطل را براندازم .
آرى ! ارزش یک حکومت ، بسته به آن است که در سایه اش حق زنده و باطل نابود گردد و گرنه چه ارزشى دارد؟

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی